6 lutego 2015

Lekka zupa z pieczarkami i makaronem orzo

Lekka zupa z pieczarkami i makaronem orzo
Jak  pewnie wiecie uwielbiam zupy :-)Uważam, że w okresie jesienno – zimowym idealnie nadają się na rozgrzewające obiady. Dzisiaj proponuję Wam przepis na delikatna, bardzo smaczną zupę, którą szybko można przygotować mając pod ręką porcję rosołu. Znalazły się w niej bardzo lubiane przez Juniora pieczarki, szpinak oraz drobny makaron orzo, który swym kształtem przypomina ziarenka ryżu. Ciekawa jestem czy skusicie się na taką zupę :-)


Składniki:
  • 500 g pieczarek
  • 1 cebula
  • 2 marchewki
  • 150 g świeżego szpinaku
  • ¾ szklanki makaronu orzo
  • 1 ½ l rosołu
  • 1 – 2 szklanki gotowanego mięsa z rosołu
  • 1 l wody
  • 2 łyżeczki ziół prowansalskich
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • sól
  • pieprz

Cebulę pokroić w kostkę, marchew i pieczarki  w plasterki. W garnku rozgrzać łyżkę masła klarowanego i zeszklić cebulę, dodać marchew i pieczarki. Smażyć aż pieczarki lekko się zarumienią.
Warzywa zalać rosołem i wodą – gotować aż marchew będzie lekko miękka. Do zupy dodać makaron, szpinak i gotowane mięso, zioła prowansalskie. Gotować (niezbyt długo, 5 – 8 minut) aż makaron będzie ugotowany al dente. Zupę  doprawić sola i pieprzem.


Smacznego:- )

3 komentarze :

  1. U mnie dzieci średnio za pieczarkami ale mi się ta zupka bardzo podoba! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smaczna ale ten szpinak nijak mi tu nie pasuje. Dodałam go ale po chwili bawiłam się w połów i go wyciągnęłam :)

    OdpowiedzUsuń