18 stycznia 2017

Ciastka owsiane z masłem orzechowym

Ciastka owsiane z masłem orzechowym
Bardzo lubię wszelkiego rodzaju ciastka owsiane. Świetnie smakują do kawy, a te upieczone w domu jem z mniejszymi wyrzutami sumienia ;)  Dziś przepis na ciastka owsiane z masłem orzechowym. Masło orzechowe możecie zrobić w domu, takie jest najlepsze (tu znajdziecie przepis). Jeśli nie macie odpowiednio silnego miksera kupcie dobrej jakości  masło orzechowe bez dodatku cukru, tłuszczu i innych dziwnych substancji. Ciastka robi się bardzo szybko i nie są zbyt słodkie, zaliczyłabym je do tych zdrowszych wypieków bez dodatku białej mąki. Pamiętajcie jednak że masło orzechowe jest bardzo kaloryczne więc trudno nazwać te ciastka dietetycznymi.
Ciastka owsiane z masłem orzechowym

Jak zrobić ciastka owsiane z masłem orzechowym?

Składniki:
  • 1 szklanka domowego masła orzechowego
  • ¾ szklanki cukru dark muscovado
  • 2 szklanki płatków owsianych
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka sody
  • szczypta soli

Masło orzechowe utrzeć mikserem z cukrem dark muscowado. Kiedy masa będzie puszysta dodać jajka i chwilę ucierać. Masę wymieszać z płatkami owsianymi, soda i solą. Jeśli masa będzie zbyt klejąca dodajcie trochę płatków owsianych.

Formować kulki wielkości orzecha włoskiego, rozpłaszczać i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.

Piec w piekarniku rozgrzanym do 180°C przez 15 – 20 minut w zależności jak mocno spieczone ciastka lubicie.

Podawać ze szklanka ulubionego mleka.

Smacznego :- )

Ciastka owsiane z masłem orzechowym
Ciastka owsiane z masłem orzechowym


                              

3 komentarze :

  1. pyszności, tez uwielbiam wszelkie nieco zdrowsze ciastka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj! Jesteśmy zbiorem blogów kulinarnych, promującym przepisy blogerów. Dołączyło do nas już przeszło 1000 blogerów, a ich przepisy zostały wyświetlone prawie 20 milionów razy! Miło by nam było, jeśli zechciałabyś dodać swojego bloga do naszego Katalogu Smaków. Serdecznie zapraszamy do rejestracji na : www.katalogsmakow.pl (należy kliknąć w "MOJE KONTO" w prawym górnym rogu strony. Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Już chyba wiem jak wykorzystam masło orzechowe...

    OdpowiedzUsuń