19 czerwca 2013

Knedle orkiszowe z truskawkami i czekoladą

Knedle orkiszowe z truskawkami i czekoladą
Męska część rodziny po raz kolejny zażyczyła sobie na obiad pierogów, postanowiłam jednak  nie poddać się terrorowi i przygotowałam szybsze do wykonania knedle. Wymyśliłam sobie kluski z truskawkami i czekoladą, ponieważ bardzo lubię takie połączenie. Gorzką czekoladę lekko dosłodziłam cukrem Dark Musovado, a knedle z mąki orkiszowej, cóż... rozpływały się w ustach:- ) Jeśli nie przepadacie za gorzką czekoladą możecie użyć mlecznej lub białej, ale wówczas możecie pominąć dodatek cukru. Nie muszę chyba pisać, że od dziś to ulubione knedle Juniora:- )

Składniki:
·       450 - 500 g ugotowanych ziemniaków przeciśniętych przez praskę
·       1 jajko
·       1 cukier waniliowy
·       ½ łyżeczki soli
·       3 łyżki (ok. 60 g) mąki ziemniaczanej
·       3 łyżki (ok. 60 g) mąki owsianej
·       180g – 200g mąki orkiszowej typ 700
·       10 – 12 truskawek
·       10 – 12 kostek czekolady (gorzkiej lub mlecznej)
·       cukier trzcinowy Dark Muscovado

Dodatkowo:
·       drobno pokrojone truskawki
·       kwaśna śmietana

Do ziemniaków dodać jajko, cukier waniliowy, sól wszystkie składniki razem mieszać. Następnie dodać mąkę ziemniaczaną i owsianą, stopniowo mąkę orkiszową, zagnieść ciasto. Ciasto powinno być gęste, elastyczne, ale niezbyt twarde.

Ciasto podzielić na kawałki, z każdego kawałka zrobić placek, na jego środku układamy truskawkę, kostkę czekolady (jeśli jest to  gorzka czekolada dodać ½ łyżeczki cukru Dark Muscovado). Dokładnie zlepić brzegi i utoczyć kulkę (instrukcja lepienia knedli tutaj).

W dużym garnku zagotować wodę z solą. Knedle włożyć do garnka i gotować pod przykryciem, kiedy wypłyną na wierzch, zdjąć pokrywkę i gotować ok. 3-4 minut (w zależności od wielkości knedli). Wyłowić łyżką cedzakową na duży talerz.

Podawać z drobno posiekanymi truskawkami,  kwaśną śmietanką lub tartą bułką uprażoną na maśle, cukrem.

 Smacznego:- )

Knedle orkiszowe z truskawkami i czekoladą

Knedle orkiszowe z truskawkami i czekoladą

Knedle orkiszowe z truskawkami i czekoladą

9 komentarzy :

  1. knedle z czekoladą!? Toż to musiało byc niebo w ustach... Chciałabym taki obiad :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak to mozliwe, ze sama na to nie wpadlam? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby prosty pomysł, a i ja nie wpadłam na niego :)

      Usuń
  3. Pyszne! Wspaniale wyglądają, koniecznie muszę je zrobić;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. A wyobrażacie sobie takie knedle z wiśniami i czekoladą? - czekam na wiśnie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj teraz naprawdę zaburczało mi w brzuchu :) obłędne knedle :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Do tej pory robiłam knedle z samymi truskawkami i... jakże się cieszę, że trafiłam na Twój wpis, bo teraz to nie wyobrażam sobie knedli truskawkowych bez dodatku czekolady!!! Pyszności!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń