7 maja 2014

Placek z rabarbarem Babci Basi

Placek z rabarbarem Babci Basi
Ciasto, które wychodzi zawsze – tak powiedziała Babcia Basia i podała mi miskę,  jajka i cukier. Chwileczkę – powiedziałam  i pobiegłam po kartkę, na której skrzętnie notowałam proporcje bo nie jest tajemnicą, że przepisy Barbary są zawsze świetne :-) W ogródku króluje rabarbar więc upiekłyśmy taki właśnie  placek. Jednak sprawdzą się tu inne sezonowe owoce, oczywiście jak tylko pojawią się na straganach :- ) Placek nadaje  się do koszyka piknikowego, który na pewno zabieracie ze sobą wybierając się na majówki – oby w tym roku pogoda  sprzyjała długim wycieczkom.

Jak upiec błyskawiczny placek z rabarbarem?

Składniki na ciasto:
  • ok. 500 g rabarbaru
  • 4 jaja
  • 1 szklanka cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • ¾ kostki masła
  • 2 szklanki mąki
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
Składniki na kruszonkę:
  •  kostki masła
  • 1 szklanka mąki
  • 2 opakowania cukru waniliowego
  • ½ szklanki cukru pudru
  • 3 łyżki migdałów w płatkach
Masło roztopić i lekko przestudzić. Jajka ubić z cukrami na sztywną, gęstą pianę. Do masy jajecznej dodawać na zmianę przesiana mąkę z proszkiem do pieczenia i przestudzone masło – miksować na najwolniejszych obrotach. Ciasto wyłożyć na blaszkę o wymiarach 22 x 29 cm wysmarowaną masłem i obsypanej  bułką tartą. Na wierzchu ułożyć warstwę rabarbaru pokrojonego w kostkę.
Z reszty składników zagnieść szybko kruszonkę i wysypać na rabarbar.
Ciasto piec w piekarniku rozgrzanym do 180˚C przez 40 – 45 minut.


Placek z rabarbarem Babci Basi
Placek z rabarbarem Babci Basi

3 komentarze :