27 stycznia 2017

Nuggetsy z piekarnika

Jak zrobić pyszne, chrupiące nuggetsy w panierce z płatków kukurydzianych pieczone w piekarniku
Nuggetsy z piekarnika
Ostatnio byłam z Juniorem na zakupach, miła pani poczęstowała nas promocyjnymi nuggetsami. Junior od razu poprosił, żebym kupiła je na obiad. Pomyślałam, ech raz kupię gotowca. Ochota mi minęła kiedy przeczytałam skład – 46%  mięsa drobiowego… Jak się domyślacie nie kupiłam ich… Za to po powrocie do domu, zakasałam rękawy i zrobiłam domowe nuggetsy z piekarnika. Junior wcinał, aż mu się uszy trzęsły :- ) Podajcie je z sosem czosnkowym lub ketchupem z ulubioną surówką np. sałatką Coleslaw w wersji light.
Jak zrobić pyszne, chrupiące nuggetsy w panierce z płatków kukurydzianych pieczone w piekarniku
Nuggetsy z piekarnika

Jak zrobić pyszne, chrupiące nuggetsy w panierce z płatków kukurydzianych pieczone w piekarniku?

Składniki:
  • 1 podwójna pierś z kurczaka
  • świeżo mielonego pieprzu
  • sól

Ciasto:
  • 220 ml jogurtu naturalnego
  • ½ szklanki mąki
  • 1 jajko
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki w proszku
  • 1 łyżeczka wędzonej papryki w proszku
  • ½ łyżeczki chili
  • ½ łyżeczki soli

Dodatkowo:
  • 2 – 3 szklanki płatków kukurydzianych
  • 5 łyżek oleju rzepakowego


Pierś z kurczaka umyć, osuszyć i oczyścić z błon. Filety pokroić na mniejsze kawałki (około 2 – 3 cm). Każdy kawałek delikatnie rozdusić tłuczkiem. Mięso oprószyć solą i pieprzem i odłożyć do lodówki na pół godziny.

Przygotować ciasto, mieszając w misce jogurt, mąkę, jajko, łyżkę oleju, paprykę słodką, wędzoną i ostrą, sól. Jeśli ciasto jest zbyt gęste dodać odrobinę wody.

Płatki kukurydziane pokruszyć.

Piekarnik rozgrzać do temperatury 200°C. Dużą blachę wyłożyć papierem do pieczenia.

Kawałki kurczaka wrzucić do ciasta i wymieszać. Kolejno wyjmować kawałki mięsa panierować w płatkach kukurydzianych i układać na blasze. Na końcu każdy kawałek posmarować olejem rzepakowym najlepiej używając pędzelka (lub innym ulubionym).
Piec 15 – 20 minut.

Podawać z sosem czosnkowym lub ketchupem i ulubiona surówką np. sałatką Coleslaw w wersji light.

Smacznego:- )
Jak zrobić pyszne, chrupiące nuggetsy w panierce z płatków kukurydzianych pieczone w piekarniku
Nuggetsy z piekarnika

Jak zrobić pyszne, chrupiące nuggetsy w panierce z płatków kukurydzianych pieczone w piekarniku
Nuggetsy z piekarnika

Jak zrobić pyszne, chrupiące nuggetsy w panierce z płatków kukurydzianych pieczone w piekarniku
Nuggetsy z piekarnika

                              

10 komentarzy :

  1. Mniam :) Często takie robię w domu, zdrowsze niż smażone :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja zawsze robiłam smażone, ale muszę spróbować takiej lżejszej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychotka-zapisuję:) mnie też skład niektórych "gotowców" przeraża-mały procent mięsa w mięsie,no i te wszystkie dodatki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepyszne:))) następnym razem zdecydowanie zrobię z podwójnej porcji,wszystkim bardzo smakowały:)

      Usuń
  4. Proponuję moczyć kawałki kurczaka w mleku kokosowym i wtedy obtaczać w pokruszonych płatkach kukurydzianych (bez użycia mąki). I zdrowiej i smaczniej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj! Jesteśmy zbiorem blogów kulinarnych, promującym przepisy blogerów. Dołączyło do nas już przeszło 1000 blogerów, a ich przepisy zostały wyświetlone prawie 20 milionów razy! Miło by nam było, jeśli zechciałabyś dodać swojego bloga do naszego Katalogu Smaków. Serdecznie zapraszamy do rejestracji na : www.katalogsmakow.pl (należy kliknąć w "MOJE KONTO" w prawym górnym rogu strony. Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam, na pewni nie pogardziłam bym taka przekąską ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń