14 czerwca 2018

Zupa szparagowa z zielonym groszkiem i fenkułem

Zupa szparagowa z zielonym groszkiem i fenkułem
Przez ostanie upały unikałam gotowania zup. Zrobiło się trochę chłodniej i wykorzystałam okazję, żeby przygotować zupę szparagowa z zielonym groszkiem i fenkułem. Zupa jest niezwykle kremowa, bogata w smaki i przepyszna. Dodatek fenkuła, nadaje jej lekko anyżowego aromatu, a groszek sprawia, że jest bardzo pożywna. Przed podaniem tę zieloną zupę warto skropić dobrej jakości oliwą i posypać natką pietruszki lub innymi ulubionymi ziołami. Tym razem zupę zjadłam z kawałkiem świeżej bułki, ale świetnie sprawdzą się też chrupiące grzanki.
Zupa szparagowa z zielonym groszkiem i fenkułem

Jak zrobić zupę szparagową z zielonym groszkiem i fenkułem?

Składniki:
  • 1 pęczek zielonych szparagów
  • 1 szklanka zielonego groszku
  • ½ fenkuła (kopru włoskiego)
  • 4 ząbki czosnku
  • około 10 cm kawałek białej części  pora
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • około 1 ½ litra rosołu lub bulionu warzywnego
  • sól
  • świeżo mielony pieprz

Do podania:
  • oliwa z oliwek
  • posiekana zielona pietruszka
  • świeże pieczywo lub grzanki

Zupa szparagowa z zielonym groszkiem i fenkułem


W garnku o grubym dnie rozgrzać olej rzepakowy, dodać posiekany por, fenkuł  i czosnek. Chwilę dusić aż zrobią się szkliste i zmiękną.

Dodać bulion i całość zagotować.
Do bulionu wrzucić pokrojone na mniejsze kawałki szparagi (z wcześniej odciętymi twardymi końcówkami), gotować około 5 minut po czym dodać zielony groszek. Gotować na małym ogniu aż warzywa będą miękkie.

Zupę zdjąć z ognia i zmiksować na gładki krem. Zupę szparagowa so prawic do smaku sola i świeżo mielonym pieprzem.

Przed podaniem zupę skropić oliwą i posypać drobno posiekaną natką pietruszki i ozdobić zielonym groszkiem. Zupę szparagową podawać z świeżym pieczywem lub grzankami.

Smacznego : -)

Zupa szparagowa z zielonym groszkiem i fenkułem


                     

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz