23 marca 2022

Makaron pappardelle z pieczarkami portobello

makaron z pieczarkami, makaron z sosem pieczarkowym
Makaron pappardelle z pieczarkami portobello

Kiedy nie mam czasu na gotowanie, chętnie sięgam po makarony. W kilkanaście minut można z nich wyczarować pyszny obiad czy kolację. Dziś mam dla Was przepis na szerokie wstążki makaronu z aromatycznym sosem z brązowych pieczarek portobello. Do przygotowania tego dania użyłam dużych kapeluszy, które nadają się także do grillowania (np. do przygotowania pieczarkowych burgerów), które pokroiłam w spora kostkę. Sos jest bardzo aromatyczny dzięki dodatkowi rozmarynu, czosnku, octu balsamicznego oraz koncentratu pomidorowego. Jeśli tak jak ja lubicie makarony, zapraszam Was do wypróbowania przepisu.

sos pieczarkowy z makaronem
Makaron pappardelle z pieczarkami portobello


Jak zrobić pyszny makaron pappadrelle (wstążki) z brązowymi pieczarkami portobello?

Składniki:

  • ok. 3 łyżki oliwy
  • 3 szalotki
  • 5 dużych (grillowych) kapeluszy portobello
  • 250 g makaronu pappardelle (szerokie wstążki)
  • 3 ząbki drobno posiekanego czosnku
  • 2 łyżeczki drobno posiekane świeżego rozmarynu (lub 1 łyżeczka suszonego rozmarynu)
  • ½ łyżeczki płatków chili
  • ok. 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • 3 łyżki masła
  • Sól

Dodatkowo:

  • 50 g   twardego sera (np. Parmezanu, Grana Padano)

wstążki makaronowe z grzybami
Makaron pappardelle z pieczarkami portobello


Szalotki pokroić w piórka, kapelusze portobello pokroić w ok. 3 centymetrowe kawałki.

Na rozgrzanej patelni z dodatkiem oliwy zeszklić pokrojone w piórka szalotki (uważać żeby szalotka się nie zrumieniła.

Do zeszklonej cebuli dodać pieczarki i smażyć przez kilka minut, aż nabiorą koloru. Wymieszać i dodać  ½ łyżeczki soli. Gotować, aż grzyby zmiękną, a płyn wyparuje.

W międzyczasie w dużym garnku zagotować  wodę i dodaj 2 łyżki soli. Makaron pappardelle (szerokie wstążki) ugotować al dente, zgodnie z opisem  z opakowania. Odlać około ⅔ szklanki wody z gotowania makaronu, a następnie odcedzić makaron.

Do pieczarek dodać drobno posiekany czosnek, rozmaryn, chili, koncentrat pomidorowy, ocet balsamiczny oraz masło. Do pieczarek dodać połowę wody z gotowania makaronu. Całość mieszać na średnim ogniu, aż powstanie aromatyczny sos. Do grzybowego sosu dodać wstążki makaronu i delikatnie wymieszać szczypcami, tak aby całość pokrył sos.  Jeśli danie wydaje się zbyt suche dodać więcej wody. W razie potrzeby całość doprawić solą i chili do smaku.  

Przed podaniem posypać pappardelle z portobello posypać startym parmezanem.

Smacznego :- )

Brązowe pieczarki z makaronem
Makaron pappardelle z pieczarkami portobello



                    

1 komentarz :

  1. Uwielbiam makarony wszelkiego rodzaju, także trafiłaś z tym daniem idealnie w mój gust ;) Wygląda naprawdę zachęcająco, także będę musiała przy najbliższej okazji podziałać z tym daniem. Zaciekawiły mnie też te pieczarkowe burgery, które jak podejrzewam idealnie podejdą mojej rodzince :P Co jak co ale przepisy, które tu podajesz są naprawdę ciekawe i będę musiała wstępować tu znacznie częściej ;) Także wielkie dzięki za ten przepis! Mam nadzieję, że to danie wyjdzie mi bez problemu (nie jestem mistrzynią kuchni) ;)

    OdpowiedzUsuń