26 maja 2023

Hummus z młodej pokrzywy

hummus, pasta do chleba, zioła,

Hummus z młodej pokrzywy

Czy jadacie wiosną młodą pokrzywę? Przyznam, że to moje pierwsze podejście do kuchennych eksperymentów z pokrzywą. Eksperyment udany i zachęcający do dalszych prób. Pijałam oczywiście herbatę z pokrzywy, ale nigdy jej nie jadłam. Dostałam od koleżanki sporą porcję świeżo zebranej, ekologicznej  pokrzywy i z zapałem zabrałam się do gotowania. Dziś przepis na hummus z młodej pokrzywy. Ma piękny zielony kolor i świetnie smakuje.

pasta do chleba
Hummus z młodej pokrzywy

Jak zrobić hummus z młodej pokrzywy?

 Składniki:

  • 2 spore garści świeżej majowe pokrzywy
  • 1 szalotka
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 łyżki wody
  • 200 g ugotowanej ciecierzycy
  • 1 ząbek czosnku
  • 3 łyżki pasty tahini
  • 3 - 4 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka oleju do hummusu
  • szczypta pieprzu
Dodatkowo:
  • oliwa do skropienia humusu
  • mieszanka przyprawowa harissa
Hummus, pokrzywa, pasta do chleba, pasta wegetariańska
Hummus z młodej pokrzywy

Pokrzywę wypłukać dwa razy w zimnej wodzie. Pokrzywy osuszyć i lekko posiekać. Szalotkę i czosnek posiekać i zeszklić na oliwie. Dodać posiekana pokrzywę i 2 łyżki wody. Przykryć pokrywka i dusić 1- 2 minuty aż pokrzywa zmięknie. Całość wystudzić.

Ciecierzycę i pokrzywę  przełożyć do  blendera, dodać pastę tahini, sok z cytryny, 1ząbek czosnku i przyprawy -  wszystko zmiksować na bardzo gładką pastę. Zieloną pastę doprawić solą i pieprzem. Jeśli masa  sezamowo-ciecierzycowa jest zbyt gęsta  dolać do niej trochę lodowatej wody. Wody dodać wg uznania, żeby otrzymać ulubiona konsystencję hummusu.

Przełożyć humus z z młoda pokrzywą do miski, skropić oliwą i udekorować harissą.

Hummus przechowywać szczelnie zamknięty w lodówce.

 Smacznego :- )

hummus, pokrzywa, pasta do chleba, pesto
Hummus z młodej pokrzywy



                     

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz