21 stycznia 2016

Oponki serowe

Pączki serowe
Oponki serowe
Kiedy myślę o moich Dziadkach w sercu otwiera mi się taki zakamarek z dobrymi wspomnieniami. To te wszystkie piękne, beztroskie chwile z dzieciństwa, które na zawsze zostają z nami. To wszystkie spotkania, rozmowy, rady, bezgraniczna miłość i akceptacja mnie takiej jaką jestem. Patrzę teraz na Juniora i widzę, że dla niego Babcie i Dziadkowie to też najważniejsze osoby. Cieszę się, że chętnie robi dla nich laurki i upominki – po prostu kocha ich. I tak się zastanawiam jaka ja będę babcią…? Jeśli chcecie zrobić niespodziankę swoim Babciom i Dziadkom może przygotujcie dziś dla nich pyszne oponki serowe. Ciasto robi się w kilka chwil, a samo pieczenie też nie zajmuje wiele czasu. Za to smak świeżego pączka – niezapomniany :- ) Oczywiście wiem, że najlepsze pączki na świecie robią Babcie, ale trzeba próbować dorównać mistrzyniom :- )

Składniki na ciasto (około 25 sztuk):
  • 250 g maki pszennej
  • 250 g półtłustego twarogu
  • 1/3 szklanki cukru
  • 2 jajka
  • 2 łyżki rumu
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 1 ½ łyżeczki sody
  • szczypta soli

Lukier:
  • 4 łyżki rumu
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • około 10 łyżek cukru pudru

Dodatkowo:
  • 80 – 100 dkg smalcu lub 1 litr oleju

Ser rozdrobnić widelcem.

Mąkę przesiać z sodą i wymieszać z serem, cukrem, cukrem waniliowym, jajkami, rumem i szczypta soli. Zagnieść gładkie ciasto. Jeśli ciasto będzie zbyt klejące dodać odrobinę mąki.

Cisto wyłożyć na obsypaną mąką stolnicę. Ciasto lekko rozwałkować na grubość około 1 cm. Szklanka wyciąć  kółka o średnicy około 6 cm, a w środku kieliszkiem małą dziurkę. Pozostałe skrawki ponownie zagnieść i wyciąć kolejne oponki.

Przygotować lukier: do cukru pudru dodawać porcjami sok z cytryny i rum.

Smalec nagrzać w garnku do temperatury 175°C. Zrobić próbę tłuszczu, wrzucając kawałek ciasta, jeżeli wypłynie i szybko się zarumieni, można smażyć pączki. Oponki smażyć partiami, przez około 2 ½  – 3 minuty, przewracając w połowie pieczenia. Odkładać na ręcznik papierowy. Jeszcze ciepłe oponki smarować lukrem lub obsypać cukrem pudrem.

Smacznego:- )


Pączki serowe
Oponki serowe

Pączki na tłusty czwartek
Oponki serowe

Pączki
Oponki serowe

Pączki
Oponki serowe

7 komentarzy :

  1. Bardzo lubię takie oponki!Ładne zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Izo!!! Przeglądałam Pani blok ,tak pobieżnie ,na razie.Jestem zachwycona Ja dopiero raczkuję Gratuluję Pani pomysłowości Zdjęcia przepiękne Będę często do Pani zaglądać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo za tak miłe słowa:) Zapraszam w moje progi, proszę się rozgościć :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Jejku, najchętniej zjadła bym wszystko na raz z Twoich postów :) Tak piękne zdjęcia i te przepisy, przepadłam ... Zapisuje będę odzwierciedlać przepis.

    OdpowiedzUsuń