23 sierpnia 2013

Ketchup śliwkowy

Zupa gulaszowa
Junior uwielbia ketchup, wszystko mógłby jeść z dodatkiem pomidorowego sosu. Czasami mam wrażenie, że gdybym postawiła przed nim miskę sklepowego specyfiku, zjadłby go z radością, prosząc o dokładkę:- ) Jako troskliwa matka,uwielbiająca domowe przetwory, postanowiłam przygotować w tym roku spory zapas samodzielnie zrobionego ketchupu, na pierwszy ogień poszedł ketchup śliwkowy. Przepis ten już od dawna chodził mi po głowie, zastanawiałam się jak będzie smakował i czy mój mały smakosz go zaakceptuje. Cóż mogę powiedzieć, wczoraj po śniadaniu syn zapytał „Mamo mogę jeszcze pojeść tego ketchupu śliwkowego?” :- )

Jak zrobić ketchup śliwkowy?

Składniki:
·       1 kg słodkich, soczystych, wypestkowanych śliwek
·       200 ml wody
·       ok. 200 ml octu jabłkowego
·       60 – 80 g cukru Dark Muscovado
·       sól i
·       świeżo zmielony pieprz

Śliwki umyć, wypestkować, włożyć do garnka, zalać wodą i dusić do miękkości. Mus przetrzeć przez sito. Dodać cukier i stopniowo wlewać ocet aż do uzyskania odpowiedniego smaku. Ketchup doprawić solą i świeżo zmielonym pieprzem. Całość gotować, stale mieszając, aż masa zgęstnieje. Na koniec ketchup zmiksowałam aby uzyskać bardziej aksamitną konsystęcję.

Gorący ketchup przelać do małych słoików, pozostawiając pod zakrętką ok. 2 cm wolnej przestrzeni. Pasteryzować 10 minut, po wyjęciu z garnka, dokręcić zakrętki.

Smacznego:- )




3 komentarze :

  1. Ja też robię mnóstwo przetworów, ale jeszcze nie robiłam nigdy ketchupu ze śliwek, a wygląda tak smacznie;):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz spotykam się z keczupem śliwkowym, bardzo mnie zaintrygował.

    OdpowiedzUsuń