6 sierpnia 2014

Lekkie placuszki serowe z morelami

Lekkie placuszki serowe z morelami
Cudowne miałam w tym roku wakacje :- ) Wypoczęłam, nabrałam sił i choć żal było wyjeżdżać to z chęcią wróciłam do domu. Uwielbiam taki beztroski czas kiedy człowiek nigdzie nie musi się spieszyć, kiedy nic nie trzeba, a wszystko można :- ) Żal tylko, że na kolejne letnie wakacje będę musiała czekać cały rok… W każdym razie miło wrócić do swojej kuchni i małe co nieco  upichcić. Na rozgrzewkę prosty przepis na lekkie placuszki z twarogu z dodatkiem pysznych dojrzewających w słońcu moreli. Morele jem bez opamiętania, po prostu przepadam za nimi więc placuszki przypadły mi bardzo do gustu. Jeśli nie lubicie moreli – choć wydaje mi się to niemożliwe – użyjcie innych owoców: jabłek, śliwek, jagód

Składniki (ok. 10 sztuk):
  • 250 g półtłustego twarogu
  • 3 – 4 łyżki mąki orkiszowej razowej
  • 2 jaja
  • szczypta soli
  • 2 – 3  płaskie łyżki brązowego cukru
  • 1 łyżeczka cukru z wanilią
  • 1 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki mleka
  • 6 – 8 małych moreli
Dodatkowo:
  • masło klarowane do smażenia
Morele umyć, osuszyć, usunąć pestki i pokroić w kostkę.
Białka oddzielić od żółtek i ubić ze szczyptą soli na sztywna pianę.
W osobnej misce utrzeć twaróg z żółtkami, cukrem trzcinowym i waniliowym na gładką masę. Dodać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia oraz mleko. Całość dokładnie wymieszać. Do masy serowej delikatnie wmieszać w dwóch porcjach pianę z białek. Na koniec wsypać pokrojone morele i szybko połączyć je z ciastem.
Placki piec na średnio rozgrzanej patelni z dodatkiem niewielkiej ilości klarowanego masła. Placuszki są delikatne więc należy przewracać je ostrożnie na druga stronę, powinny być dobrze ścięte i ładnie zarumienione.

Smacznego :- )

Lekkie placuszki serowe z morelami
Lekkie placuszki serowe z morelami

Lekkie placuszki serowe z morelami

4 komentarze :

  1. ... i morele i placuszki uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wypróbowane - bardzo fajne! Oczywiście u nas podwójna porcja składników:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowały :) No i oczywiście gorąco pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Właśnie zrobiłam je córce na kolację, ale zamiast cukrów dałam banana - wyszły pyszne! Bardzo delikatne :)

    OdpowiedzUsuń