15 września 2015

Tort malinowy podwójnie czekoladowy

Tort malinowy podwójnie czekoladowy
Wrzesień to u mnie miesiąc pełen rodzinnych spotkać, co chwilę jakieś urodziny, imieniny, rocznice… A jak wiadomo na imprezach koniecznie musi pojawić się ciasto. Na szczęście ciągle można kupić piękne maliny i przygotować z nich pyszny, bogaty tort na wyjątkowe okazje:- ) Tym razem upiekłam czekoladowy biszkopt z trzema kremami: czekoladowym, z białej czekolady i malinowym. Tort jest imponujący i na pewno może uświetnić niejedno spotkanie w miły gronie. 
Składniki na ciasto (o średnicy 21 cm):
  • 5 jaj
  • 120 g cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 120 g mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 30 g kakao
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • 50 g startej  na dużych oczkach gorzkiej czekolady

Spód tortownicy o średnicy 21 – 22 cm wysmarować masłem. Piekarnik rozgrzać do temperatury 180°C.
Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić na sztywna pianę ze szczyptą soli. Stopniowo dodawać cukier i cukier waniliowy. Kiedy piana będzie gładka i lśniąca dodać żółtka, całość zmiksować, tak aby wszystkie składniki dobrze się połączyły. Do masy jajecznej przesiać wymieszane obie  mąki, kakao, proszek do pieczenia – delikatnie wymieszać. Na koniec  wmieszać do ciasta starta gorzką czekoladę. Ciasto przelać do tortownicy i piec we wcześniej nagrzanym piekarniku przez 20 – 25 minut, do tzw. „suchego patyczka”. Ciasto wyjąć z piekarnika, przykryć lniana ściereczka i zostawić do ostygnięcia.

Krem czekoladowy:
  • 375 g serka mascarpone
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 50 g mlecznej czekolady
  • 50 g masła
Serek mascarpone powinien być w temperaturze pokojowej.
Do garnka wrzucić posiekaną drobno czekoladę oraz masło – wszystkie składniki  rozpuścić w kąpieli wodnej i wymieszać. Do serka mascarpone dodać rozpuszczona i ostudzoną czekoladę, zmiksować razem na gładki krem.

Mus z białej czekolady;
  • 375 g śmietany 30%
  • 125 g serka mascarpone
  • 100 g białej czekolady
  • 50 g masła
  • 1 łyżka żelatyny
  • 3 łyżki wody
  • 200 g malin
Serek mascarpone powinien być w temperaturze pokojowej.
Do garnka wrzucić posiekaną drobno białą czekoladę, śmietanę oraz masło – wszystkie składniki  rozpuścić w kąpieli wodnej i wymieszać. Żelatynę rozpuścić w 3 łyżkach gorącej wody. Do serka mascarpone dodać ostudzoną czekoladę oraz rozpuszczoną żelatynę -  całość zmiksować na gładki krem.

Krem malinowy
  • 1 galaretka malinowa
  • 250 g śmietany 30%
  • 200 g malin
Galaretkę rozpuścić w szklance gorącej wody i ostudzić. Śmietanę ubić na sztywno, dodać galaretkę – zmiksować. Do masy dodać maliny i ponownie wymieszać. Krem malinowy schłodzić w lodówce. Kiedy masa zacznie tężeć, można wykładać ją na tort.

Dodatkowo do przyozdobienia tortu:
  • 200 g malin
  • polewa z białej czekolady
  • polewa z czekolady deserowej

Składanie tortu
Ostudzony czekoladowy biszkopt podzielić na 3 blaty. Wokół pierwszego blatu zapiąć obręcz tortownicy i wyłożyć krem czekoladowy, przykryć drugim blatem.

Tort odstawić do lodówki i w tym czasie przygotować krem z białej czekolady.
Na drugim blacie wyłożyć biały krem i maliny, przykryć trzecim blatem. Tort wstawić do lodówki i przygotować krem malinowy.

Zdjąć obręcz z tortu. Kiedy masa malinowa zacznie tężeć, można ja wyłożyć na górną część i boki  tortu.  Ciasto schłodzić w lodówce około godziny.

Na koniec wierzch tortu ozdobić malinami i polewą z gorzkiej i białej czekolady.

Smacznego :- )



 

Tort malinowy podwójnie czekoladowy

29 komentarzy :

  1. Rzeczywiście wygląda imponująco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tort MARZENIE... A połączenie smaków wprost doskonałe!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda fenomenalnie :)
    Zjadłabym kawałeczek... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne połączenie smaków :) Tort pięknie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  5. Tort okazały, piękny i kiedy czytałam cały post to ślinka mi ciekła. Jest obłędny. Chętnie zjadłabym taki kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda rewelacyjnie ;) Chyba zrobię go na swoje urodziny :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Planuję zrobić torcik na urodziny rocznego synka- czy zamiast malin, których nie mam mogę dać wiśnie w syropie?Będą pasować do tego kremu? pozdrawiam
    ps. blog piękny...od razu chce się wszystko robić:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję z całego serca za tak miłe słowa :) Wiśnie i czekolada to idealne połączenie! Żeby wiśnie nie były takie słodkie możesz użyć frużeliny albo drylowanych z kompotu (tylko dobrze je odsącz). I tak sobie myślę jeśli maluch nie będzie jadł tego tortu to świetne by się sprawdził wiśnie z wiśniówki. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. Wiem, ze są święta , ale potrzebuje kola ratunkowego ☹ robię torcik na roczek synka i mam problem z musem z bialej czekol-wyszedł mi koktajl a nie mus.😢 włożyłam do lodówki ale póki co nic się nie dzieje. Co mam robić? Mam nadzieje, ze zerkniesz na blog mimo ze święta. Jutro są urodzinki i nie b wiem co robić-tort musi być Pozdr i pogodnych świąt życzę 😊 Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo chyba z przepisem jest coś nie tak. Mnie wyszło dokładnie tak samo, wszystkie składniki odmierzane dokładnie z wagą i mam koktajl. Nie wydaje mi się, żeby to zgęstniało i lipa bo jutro urodziny mojego dziecka, a ja jestem z połową tortu :( Szkoda, że autor nie odpowiedział na pani komentarz bo wiedziałabym co teraz :(

      Usuń
  9. Akurat zaczyna się sezon na malinki ,
    pysznosci :D
    Pozdrawiam,
    muuooaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaki cudny torcik :-)
    Polecam także swój
    http://wszystko-smaczne.blogspot.com/2016/10/tort-malinowo-smietanowy.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  11. Pracy przy torcie sporo (normalka), ale efekt wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami warto poświecić trochę więcej czasu dla takiego smakołyku :)

      Usuń
  12. A co z nasaczeniem biszkoptu, czy nie będzie za suchy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że nie zawsze nasączam biszkopt. Zazwyczaj są wilgotne i puszyste. Nie trzymam ich bardzo długo w piekarniku (kontroluje pieczenie i kiedy widzę, że jest już wyrośnięty i ścięty na wierzchu sprawdzam patyczkiem). Natomiast zawsze po wyjęciu z piekarnika biszkopt przykrywam lnianą ściereczką. Jeśli Twój biszkopt będzie wydawał Ci się za suchy możesz go nasączyć. Możesz użyć wody z cytryną, mocnej herbaty z ulubionym alkoholem, albo kawy :) Mam nadzieję, że pomogłam :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  13. chciałabym ten tort pokryć jasną masą z białą czekoladą (będzie opłatek), a masę z galaretką dać do środka. czy ta masa malinowa wytrzyma, a biała nadaje się do pokrycia tortu i pod opłatek (nie będę dawać do białej masy malin)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz zamienić masy :) Jeśli masz wątpliwości możesz krem z białej czekolady zastąpić po prostu ubitą kremówką z dodatkiem żelatyny lub fixa. Jeśli zdecydujesz się na masę z białej czekolady zanim zaczniesz nią ozdabiać tort, poczekaj aż zacznie tężeć :)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź.

      Usuń
  14. Mhm. Smakowicie wygląda ten twój torcik. Myślę, że choć spróbuję go odwzorować ;) Co prawda teraz wykorzystuję warszawa torty, ale może w końcu uda mi się przeprowadzić jakąś małą rewolucję w swojej kuchni ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Trudno zjeść tylko jeden kawałek :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam tortownicę o średnicy 26cm. Czy zwiększać proporcje?

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy ciasto moge zrobic dzień wcześniej?

    OdpowiedzUsuń