25 lipca 2014

Ciasto czekoladowe z malinami i słonecznikiem

Ciasto czekoladowe z malinami i słonecznikiem
Jak mijają Wam wakacje? W tym roku chyba nie możemy narzekać na brak słońca, co za cudowne lato:- )  I choć na urlopie nie mam za bardzo ochoty na pieczenie ciast to moje obżartuchy zawsze namówią mnie na jakiś smakołyk. Ze składników, które miałam pod ręką  upiekłam  proste ciasto z dodatkiem kakao i malin. Ponieważ zabrałam ze sobą spory zapas ziaren słonecznika (które często uprażone wsypuję do sałatek), dodałam także ich sporą ilość do ciasta. Uwielbiam połączenie czekolady i malin, wszystkim którzy mają trochę więcej czasu i miejsce w lodówce polecam orzeźwiający tort cappuccino z malinami.
Składniki:
  • 250 g masła
  • 1  szklanki cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 6 czubatych łyżek kakao
  • 4 duże jaja (osobno białka i żółtka)
  • szczypta soli
  • ½  szklanki wody
  • 1 ½  szklanka razowej mąki orkiszowej
  • ¾  szklanki mielonego słonecznika
  • 1 łyżka  proszku do pieczenia
  • 2 łyżki ziarenek słonecznika
  • 1 opakowanie malin (250 g)

Masło, cukier, cukier waniliowy, kakao i wodę włożyć do garnka. Gotować na małym ogniu, często mieszając, aż cukier się rozpuści a całość zawrze. Odlać ⅓ szklanki syropu, który zostanie wykorzystany jako lukier.

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i wymieszać z mielonym słonecznikiem . Białka ubić z szczyptą soli na sztywną pianę. Do lekko przestudzonego syropu kakaowego (ale wciąż ciepłego) dodać mąkę z proszkiem do pieczenia, mielonym słonecznikiem.  Kolejno dodawać żółtka, starannie wymieszać. Do ciasta dodać w dwóch porcjach pianę z białek – wmieszać delikatnie. Ciasto przełożyć do formy o średnicy ok. 26 cm  z „dziurką”. Na wierzchu ułożyć maliny dziurkami do góry i całość posypać 2 łyżkami słonecznika.
Ciasto piec w prodiżu lub w piekarniku w temperaturze 180ºC przez 40 – 45 minut, do tzw. „suchego patyczka”.

Jeszcze ciepłe ciasto polać lukrem kakaowym.

Smacznego:- )

Ciasto czekoladowe z malinami i słonecznikiem
Ciasto czekoladowe z malinami i słonecznikiem

2 komentarze :

  1. Ciasto wygląda przepysznie! Połączenie malin z czekoladą to zdecydowanie jedno z najlepszych, jakie istnieją. Plus chrupiący słonecznik - pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się to ciacho :) Jak sobie nazbieram malin, to takie upiekę :)

    OdpowiedzUsuń