14 grudnia 2018

Śledzie w śmietanie z jabłkiem

 
Śledzie w śmietanie z jabłkiem
Śledzie  - to niewątpliwie jeden z rarytasów, który pojawia się na wigilijnym stole. Można przyrządzić je na wiele sposobów i cieszyć się ich smakiem. Można je kochać lub nienawidzić. Najbardziej smakują mi właśnie zimą i właśnie wtedy chętnie po nie sięgam.  Przyznam, że jako dziecko za nimi nie przepadałam i choć mama zawsze przygotowywała je na kilka sposobów niechętnie je próbowałam. Dorosłam i nie wyobrażam sobie Świąt bez śledzi. Dziś przedstawiam Wam prosty przepis na śledzie w śmietanie z dodatkiem jabłka i cebuli. Ciekawa jestem jaki jest Wasz ulubiony przepis na śledzie.
Śledzie w śmietanie z jabłkiem

Jak zrobić śledzie w śmietanie z dodatkiem jabłka? 

Składniki:
  • 4 filety śledziowe
  • 250 g kwaśnej śmietany 18%
  • 1 mała cebula np. szalotka
  • ½ jabłka
  • 1 łyżka chrzanu
  • 1 łyżka majonezu
  • sól
  • różowy pieprz
  • cukier

Śledzie w śmietanie z jabłkiem

Filety śledziowe namoczyć w zimnej wodzie przez około dwie godziny. Śledzie odsączyć i pokroić na 2 – 3 centymetrowe paski.

Cebulę obrać i pokroić w drobna kostkę. Cebule posolić i odstawić na 15 minut aby zmiękła.
Jabłko obrać ze skóry i pokroić w kostkę (można też jabłko zetrzeć na tarce o grubych oczkach).
Śmietanę wymieszać z majonezem, chrzanem, cebula i jabłkiem i doprawić do smaku solą, różowym pieprzem i ewentualnie cukrem.

W słoiku układać warstwami śledzie i śmietanę pozostawić na kilka godzin do przegryzienia.
Śledzie ze śmietana podawać z ziemniakami w mundurkach lub z razowym chlebem.

Smacznego :- )

Śledzie w śmietanie z jabłkiem


                              

2 komentarze :

  1. Ściągnęłam sobie Pani przepis na śledzika z chrzanem, bardzo podoba mi się połączenie składników, pozdrawiam świątecznie. M.

    OdpowiedzUsuń
  2. to widzę podobnie mamy z tymi śledziami ja jako dziecko też ich nie tykałam :)

    OdpowiedzUsuń