13 grudnia 2018

Pierniczki z dodatkiem sztucznego miodu

 
 Pierniczki z dodatkiem sztucznego miodu
Na pewno Wasze przygotowania do Świąt są już zaawansowane, ale jak znam życie ciągle zastawiacie się czym w tym roku dopieścić rodzinę. Podrzucam Wam przepis na świąteczne pierniki z dodatkiem sztucznego miodu. I zanim wyłączycie przepis stwierdzając że pierniki powinny zawierać najprawdziwszy miód i to najlepiej gryczany pomyślcie o przepisie jak o eksperymencie kulinarnym. Do niedawna zapierałam się, że nigdy nie zrobię pierników ze sztucznego miodu – aż Asia nie poczęstowała mnie swoimi wypiekami. Tradycyjnie poprosiłam o przepis ponieważ pierniczki mi zasmakowały. Jakież było moje zdziwienie kiedy zobaczyłam składniki. Mogę tylko powiedzieć, że warto je upiec i z uśmiechem na twarzy zjeść. Te pierniczki maja jedna zaletę – nie twardnieją więc można je upiec tuz przed Świętami.
 
 Pierniczki z dodatkiem sztucznego miodu

Jak upiec świąteczne pierniczki z dodatkiem sztucznego miodu?

Składniki:
  • 150 g masła w temperaturze pokojowej
  • 1 jajko
  • 2 żółtka
  • 175 g cukru pudru
  • 120 g sztucznego miodu
  • 750 g pszennej  mąki
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 – 2 opakowania korzennej przyprawy do piernika (lub 1 – 2 czubate łyżki domowej przyprawy do pierników)
  • kakao (2-3 łyżeczki) – aby zabarwić pieniki

 
 Pierniczki z dodatkiem sztucznego miodu

Jajka utrzeć z cukrem pudrem na gładką masę. Dodać masło (nieroztopione) i dalej ucierać. Dodać lekko podgrzany sztuczny  miód i wymieszać.
Do masy jajecznej dosypać suche składnik i wyrobić ciasto. Ciasto piernikowe podzielić na mniejsze części i schłodzić przez przynajmniej godzinę. Ciasto można pozostawić w lodówce na całą noc.
Tak przygotowane ciasto rozwałkować na grubość 3 do 5 mm i wykrawać pierniczki w ulubionym kształcie.
Piec na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w temperaturze 180 °C. Czas pieczenia zależy od grubości pierniczków i tego czy wolicie je bardziej czy mniej spieczone. Piekę pierniczki około 5 – 7 minut.

Smacznego :- )

 Pierniczki z dodatkiem sztucznego miodu


                     

2 komentarze :

  1. pamiętam czasy kiedy moja mama do miodownika używała tylko sztucznego miodu :) ciasto smakowało świetnie

    OdpowiedzUsuń