12 lipca 2013

Sernik na zimno z czarnej porzeczki

Sernik na zimno z czarnej porzeczki
Kiedy po raz pierwszy zobaczyłam ten sernik zachwyciłam się. Oszałamiający kolor no i czarne porzeczki… Jako dziecko nie przepadałam za nimi, ewentualnie mogłam wypić odrobinę soku, który robiła moja mama:- ) Pewnego dnia, kiedy już bardzo urosłam, okazało się, że uwielbiam te czarne globulki, ich cierpki smak, intensywny aromat. Przepadam za   koktajlem z czarnej porzeczki, nic dziwnego, że musiałam zrobić sernik i oczywiście go zjeść:- )
Składniki na spód:
·       160 g ciastek maślanych
·       70 g masła

Ciastka drobno pokruszyć i wymieszać z roztopionym masłem. Tortownicę o średnicy 21 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Masę wyłożyć na dno tortownicy, dokładnie docisnąć i wyrównać. Spód schłodzić w lodówce.

Masa serowa:
·       500 g twarogu śmietankowego lub półtłustego
·       440 g jogurtu greckiego
·       1 łyżka soku z cytryny
·       ½  szklanki śmietany kremówki
·       200 g cukru pudru
·       2 ½ czubate łyżki żelatyny rozpuszczone w 1/3 szklanki gorącej wody
·       300 g obranej czarnej porzeczki + dodatkowo ok. 150 g cukru pudru do dosłodzenia warstwy porzeczkowej

Twaróg, jogurt i kremówkę  zmiksować z 200 g cuku i sokiem z cytryny. Dodać rozpuszczoną żelatynę cały czas miksując, by nie powstały grudki.
⅓ masy serowej wylać na spód z ciastek i schłodzić w lodówce.

Czarną porzeczkę zmiksować z 150 g cukru pudru i dodać do pozostałej masy serowej, dokładnie wymieszać. Jeśli masa jest za mało słodka – dosłodzić. Masę porzeczkową wylać na białą masę serową. Sernik chłodzić przez noc w lodówce, przed podaniem udekorować owocami lub srebrnymi perełkami.

Smacznego :)

Źródło przepisu: Moje wypieki

Sernik na zimno z czarnej porzeczki

Sernik na zimno z czarnej porzeczki

3 komentarze :

  1. Pomimo iż nie przepadam na sernikami na zimno na ten bym się skusiła ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam ten sernik, jest idealny na upały:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam serniki na zimno ten wygląda obłędnie.
    Zapraszam do mnie na ciasto z porzeczkami

    OdpowiedzUsuń