7 lipca 2015

Chłodnik z kalarepy

Chłodnik z kalarepy
Absolutny HIT ostatnich upalnych dni – chłodnik  z kalarepy. Prosty i szybki do wykonania, bez gotowania, zdrowy i niskokaloryczny, a co najważniejsze pyszny :- ) Wystarczy zetrzeć na tarce o grubych oczkach kalarepę, rzodkiewki i ogórki, dodać kefir, jogurt, a całość pysznie doprawić do smaku – obiad gotowy!   W tym roku  lekki chłodnik z kalarepy zdetronizował mój ulubiony chłodnik litewski, ale jeśli chcecie dowiedzieć się jak go przyrządzam, przepis znajdziecie tutaj. Na upały polecam Wam też wszelkie zupy owocowe, które można podawać na zimno. Męska część rodzinki za nimi po prostu przepada, a na blogu znajdziecie pomysł na chłodnik truskawkowo-rabarbarowy
Składniki na 4 porcje:
  • 1 duża kalarepka
  • 5 – 7 rzodkiewek
  • 3 ogórki gruntowe
  • 3 łyżki posiekanego szczypiorku
  • 3 łyżki posiekanego  koperku
  • 1 - 2 ząbki czosnku
  • 400 ml jogurtu naturalnego
  • 400 ml dobrego kefiru
  • sól
  • domowy pieprz ziołowy (lub grubo zmielony świeży pieprz)
  • 1  łyżeczka miodu lub cukru brzozowego.

Kalarepę, rzodkiewki, ogórki zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Czosnek przecisnąć przez praskę. Wszystkie składniki wymieszać, doprawić do smaku domowym pieprzem ziołowym, miodem  i solą - gotowe. Przed podaniem zupę koniecznie schłodzić  w lodówce.

Smacznego :- )

Kaloryczność 1 porcji - 154 kcal
Białko - 10g
Tłuszcz - 4g
Węglowodany-21g
Błonnik - 2,5g

Chłodnik z kalarepy
Chłodnik z kalarepy

Chłodnik z kalarepy

3 komentarze :

  1. Kocham kalarepę, koniecznie muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja nie miałam już pomysłu co by tu zrobić z kalarepy z mojego ogródka:) super

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja nie miałam już pomysłu co by tu zrobić z kalarepy z mojego ogródka:) super

    OdpowiedzUsuń