20 listopada 2014

Serowe ciastka - "kurze łapki"

Niesamowicie smaczne ciastka serowo – maślane :-) Delikatne, chrupiące, kruche, o strukturze przypominającej ciasto francuskie. Ciasto należy rozwałkować dość cienko w przeciwnym razie ciastka podczas pieczenia będą się otwierać i stracą swój charakterystyczny kształt. Z podanej porcji wyszły mi dwie blachy „kurzych łapek”, ale nikt nie narzekał, że jest ich zbyt dużo.

Jak zrobić serowe ciastka "kurze łapki"? 

Składniki:

  • 200 g  zmrożonego masła
  • 200 g twarogu półtłustego
  • 2 szklanki maki
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki zimnej wody
Dodatkowo:

  • ½  - 1 szklanki cukru
Zmrożone masło zetrzeć na tarce na grubych oczkach. Dodać mąkę – całość wymieszać i rozetrzeć w dłoniach jak na kruszonkę. Dodać twaróg, żółtka i zimną wodę – zagnieść ciasto, uformować kulę , zawinąć w folie i schłodzić w lodówce przez około godzinę.

Schłodzone ciasto cienko rozwałkować na grubość około 2 – 3 mm. Foremką lub szklanką wykrawać kółka o średnicy 7 – 8 cm. Każde kółko obtoczyć w cukrze, złożyć na pół (tak aby powstał półokrąg) i jeszcze raz na pół (aby powstała ćwiartka). Ciasteczka układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 25 – 30 minut w piekarniku rozgrzanym do temperatury 170ºC.

Smacznego:- )

Źródło przepisu:  FoodMag 






11 komentarzy :

  1. Robiłam je kiedyś, są świetne! rzeczywiście przypominają ciasto francuskie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Często je robię i za każdym razem szybko znikają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne :) Wlasnie upiekla je moja mama.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że wypróbowałyście przepis :) Pozdrawiam gorąco :)

      Usuń
  4. zrobiłam wczoraj, są świetne!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, ze Ci smakowały :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Mój mąż je pokochał.... nazwał je "ciastunia" i powiedział, że mógłby je wciągać nosem...he...he...mnie także bardzo podpasowały i fajnie się je robi, jednak nie wychodzą mi tak urocze i równiutkie jak na Twoich fotkach. Niektóre się za bardzo rozkładają, inne wcale i są takie jakby lekko oklapinięte trójkąciki... bardzo mi to przeszkadza bo jestem perfekcjonistką ;) Dziękuję najmocniej za ten przepis i pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już mi wychodzą równie piękne jak smaczne! ;)) Praktyka czyni mistrza, po raz trzeci wyszły mi tak urocze jak Twoje a na dodatek zrobiłam jeszcze z wisienką w środku ;) Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy można przesmarować dżemem zamiast sypać cukrem? Żeby były kwaskowate?

    OdpowiedzUsuń