18 listopada 2014

Najlepsze gofry na maślance

Najlepsze gofry na maślance
Nowy przepis na chrupiące, przepyszne gofry:- )  Choć gofry lubimy w każdej postaci, to do tej pory najczęściej piekłam je z przepisu opracowanego tuż po kupnie gofrownicy. Niedawno natknęłam się na recepturę z dodatkiem maślanki, wypróbowałam go i jednogłośnie stwierdziliśmy, że to najlepsze gofry i najbardziej przypominające te nadmorskie .  Jeśli tęsknicie za latem i chcecie choć przez chwile poczuć się jak na wakacjach, koniecznie upieczcie te gofry :- )

Składniki (12 – 14 sztuk):
  • 2 jajka
  • ½ szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 ½ szklanki maki pszennej
  • 1 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • Szczypta soli
  • ½ szklanki oleju rzepakowego
  • 2 łyżeczki cukru z wanilią
  • 1 ½ szklanki maślanki
  • ½ szklanki mleka

Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić z szczypta soli na sztywna pianę.  Pozostałe składniki zmiksować na jednolitą masę. Delikatnie wmieszać pianę z białek. Ciasto odstawić na 15 – 20 minut.
Gofry piec w rozgrzanej gofrownicy o mocy 1000 W (lub mocniejszej) przez 5 – 7 minut na złoty kolor.

Smacznego:- )


Źródło przepisu: Brulion z przepisami 

Najlepsze gofry na maślance

Najlepsze gofry na maślance

Najlepsze gofry na maślance

10 komentarzy :

  1. Wyglądają wspaniale!!! :) Jak ja kocham gofry!

    OdpowiedzUsuń
  2. O rety, jak ja dawno nie robiłam gofrów;)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Drukuję! Mam nadzieję,że będzie to najlepszy przepis jaki mam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam nadzieję, że będą Ci smakowały:) Daj znać czy przepis przypadł Ci do gustu :)

      Usuń
  4. Gofry! Gdybym mogła, zajadałabym się nimi codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis, wyszły naprawdę pyszne

    OdpowiedzUsuń
  6. Od kilku miesięcy, odkąd mam gofrownicę, poszukuję przepisu na gofry idealne. I oto jest! Znalazłam ten! Gofry są przepyszne-leciutkie, chrupiące, wspaniałe! Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. My też często w domu robimy naleśniki - zarówno te na słodko i na słono. Najlepszy przepis na ciasto naleśnikowe, jakie kiedykolwiek w życiu robiłam, udało mi się znaleźć na stronie https://najlepszewkuchni.pl/przepis/*/ Miałaś już okazję z niego korzystać?

    OdpowiedzUsuń